Nieuws en media

Gemeente Brasschaat digitaliseert op maat van de burger

Gemeente Brasschaat neemt het voortouw om verdere stappen te zetten in digitalisering, op maat van de burger. Als eerste gemeente in Vlaanderen zal Brasschaat zo heel wat nieuwe types informatie van de burger beschikbaar stellen via Mijn Burgerprofiel, ondersteund door Digitaal Vlaanderen. Belangrijke informatie in het dossier van de burger zal vanuit diverse toepassingen die Brasschaat gebruikt doorstromen naar Mijn Burgerprofiel. Gemeente Brasschaat werkt hiervoor samen met de Cipal Schaubroeck-groep en met Digitaal Vlaanderen. Op deze manier zet de gemeente van titelvoerend burgemeester Jan Jambon in op burgergericht werken, door met de Brasschaatse burger te communiceren op de manier waarop hij dat wenst.

Lees meer

Zemst getuigt: ePost en eNotulen, toepassingen voor en door lokale besturen dankzij stuurgroepen

Bij Cipal Schaubroeck kijken we voortdurend hoe we onze toepassingen kunnen verbeteren en moderniseren. Daarbij is input van klanten cruciaal. Immers moeten onze toepassingen zo goed mogelijk aansluiten bij de werking van gemeentebesturen. Om dat te kunnen verzekeren bij de vernieuwing van de modules eNotulen en ePost binnen onze Echo-applicatie, werd een stuurgroep samengesteld met gemeenten die vertrouwd zijn met de tools. Zij mochten hun input geven en vragen stellen. Het resultaat is een succesvol co-creatie project voor alle partijen.

Lees meer

De Vlaamse Belastingdienst zet in op volledige digitalisering van innen en invorderen

De Vlaamse Belastingdienst ofwel Vlabel int jaarlijks 9 miljoen vorderingen met een door Cipal Schaubroeck ontworpen digitaal platform. Cipal Schaubroeck realiseert deze ontwikkeling via de IT-raamcontracten van de Vlaamse Overheid, waar het in onderaanneming van DXC Technology werkt. De Vlaamse Belastingdienst zet daarmee in op een volledige digitalisering van het proces, die zorgt voor accuraatheid, tijdswinst en flexibiliteit.

Lees meer

Stad Mechelen bevestigt imago van pioniersstad en digitaliseert aanslagbiljetten

Stad Mechelen verstuurt vanaf vandaag aanslagbiljetten en aanmaningen digitaal naar eBox, tenminste voor burgers die er zelf de voorkeur aan geven om hun documenten digitaal te ontvangen. Stad Mechelen werkt hiervoor samen met Cipal Schaubroeck en met Digitaal Vlaanderen. Op deze manier zet de stad van de Maneblussers in op burgergericht werken, door met de Mechelse burger te communiceren op de manier waarop hij dat wenst. Stad Mechelen bevestigt hiermee haar imago van innovatieve stad en bouwt enthousiast verder aan het Mechelen van Morgen.

Lees meer

Network As A Service – OCMW Mol licht toe

Het OCMW van Mol (Welzijnssite Ten Hove) was op zoek naar een geschikte oplossing voor een grootschalige vernieuwing van hun verouderde netwerkswitchen. Ze hebben vervolgens voor de Network as a Service oplossing van Cipal Schaubroeck gekozen om hun verouderde...

Lees meer

Stad Genk beheert begraafplaatsen uiterst efficiënt

Tot voor kort vertrouwde de Stad Genk op software op maat voor het beheer van hun begraafplaats. Toen de samenwerking met de ontwikkelaar werd stopgezet in 2020, moest het bestuur binnen de twee maanden een nieuwe tool klaar hebben. De keuze viel op Begraafplaatsen.net van Cipal Schaubroeck, mede door de vele integratiemogelijkheden met de software die Stad Genk al gebruikte. Op anderhalve maand was de omschakeling een feit. De Dienst Burgerzaken beschikt sinds 1 januari over een moderne applicatie die het werk vlotter en eenvoudiger maakt. Ook de communicatie tussen ambtenaren, grafmakers en burgers kreeg een boost.

Lees meer

ICT Woman of the Year Dewi Van De Vyver blikt terug op 2020

2020 was voor iedereen een bewogen jaar. Ook voor Dewi Van De Vyver, CEO van het Antwerpse Flow Pilots, een dochterbedrijf van Cipal Schaubroeck dat gespecialiseerd is in het maken van digitale oplossingen voor de maakindustrie, GovTech en servicebedrijven. De sterke...

Lees meer