Cipal Schaubroeck servicedesk

Ondersteuning nodig voor onze oplossingen en diensten?
Contacteer onze servicedesk via de onderstaande mogelijkheden.

Diensten en toepassingen – vestiging Geel

1. Administratie | T +32 14 57 62 11

Voor vragen van algemene aard:  algemene administratie, opmaken offertes, behandelen briefwisseling, orderbegeleiding, facturatie, onderhouds- en assistentiecontracten, administratie en opvolging IT-opleidingen.

 

2. Toepassingen, infrastructuur en diensten

Als u gedefinieerd bent als een Power User, dan hebt u een gebruikersnaam en wachtwoord ontvangen waarmee u zelf online een melding kan registreren via de Cipal Schaubroeck Servicedesk

Via de Cipal Schaubroeck Servicedesk kan u nieuwe meldingen aanmaken, bestaande meldingen opvolgen en de historiek van afgesloten meldingen opvragen. Als voor uw bestuur nog geen Power Users zijn aangeduid, of als u nog geen kennis heeft gemaakt met de vernieuwde helpdeskwerking, bespreek dat dan zeker met uw Cipal Schaubroeck contactpersoon tijdens een volgend gesprek.

Een blokkerend probleem melden

Bel ons, na het aanmaken van een nieuwe melding via de online Cipal Schaubroeck Servicedesk, op het telefoonnummer dat vermeld staat op het online invulformulier, iedere werkdag van 8.00u tot 17.00u.
Gelieve hierbij een aantal basisgegevens te vermelden:

  • de naam van de toepassing of naam/type van het toestel
  • het Cipal- of serienummer van het toestel
  • een beknopte omschrijving van het probleem
  • gegevens over uw bestuur, uw naam en functie
  • op welke wijze wij u tijdens de kantooruren kunnen bereiken.
Een minder urgent probleem melden

Voor alle meldingen met een lagere urgentie volstaat het dat u de melding aanmaakt via de Cipal Schaubroeck Servicedesk.

De handleiding met de volledige uitleg over onze Servicedesk kan u terugvinden op de homepagina van de Cipal Schaubroeck Servicedesk.

 

3. Ondersteuning op afstand via TeamViewer

Voor ondersteuning op afstand (remote support) is het mogelijk dat een TeamViewer-sessie opgestart moet worden.
Indien de Cipal Servicedesk u vraagt om een TeamViewer-sessie op te starten, klik dan op de knop hieronder om de TeamViewer client-software te downloaden.

Ook op het portaal van de Cipal Schaubroeck Servicedesk staat een link naar TeamViewer, zodat u ook na het inseinen van een melding steeds deze software kan openen.

 

Download hier de TeamViewer-toepassing waardoor onze diensten op afstand contact met uw computer kunnen opnemen.

Diensten en toepassingen – vestiging Nazareth

1. Administratie | T +32 9 389 05 05

Voor vragen van algemene aard:  algemene administratie, opmaken offertes, behandelen briefwisseling, orderbegeleiding, facturatie, onderhouds- en assistentiecontracten, administratie en opvolging IT-opleidingen.

2. Operations (infrastructuur en diensten) | T +32 9 389 05 20

De Servicedesk van de vestiging Nazareth is steeds bereikbaar via e-mail of telefoon voor ondersteuning bij problemen of vragen met betrekking tot uw PC, server, netwerk, printers, Linux, Windows, enz.

U kan ons contacteren:

  • alle werkdagen van maandag tot en met donderdag van 8.00u tot 12.00u en van 12.30u tot 17.00u
  • op vrijdag van 8.00u tot 12.00u
  • op vrijdagnamiddag is er een permanentiedienst van 13.00u tot 16.00u
Een blokkerend probleem melden

Voor een urgent probleem, contacteert u best telefonisch de Servicedesk van de vestiging Nazareth op +32 9 389 05 20.

Een minder urgent probleem melden

Voor een minder urgent probleem volstaat het om een melding aan te maken via e-mail naar helpdesk@schaubroeck.be. Gelieve hierbij een aantal basisgegevens te vermelden:

  • de naam/type van het toestel (eventueel ook het serienummer)
  • een beknopte omschrijving van het probleem, vergezeld van screenshots, foto’s,… indien mogelijk
  • gegevens over uw bestuur, naam en functie
  • wanneer en op welke wijze wij u kunnen bereiken.

 

3. Ondersteuning op afstand via Screenconnect

Voor ondersteuning op afstand (remote support) is het mogelijk dat een Screenconnect-sessie opgestart moet worden.
Heeft u Screenconnect niet op uw bureaublad staan, dan kan u deze downloaden door op de knop hieronder te klikken.

Download hier de Support-toepassing waardoor onze diensten op afstand contact met uw computer kunnen opnemen.

 

4. Ondersteuning rechtstreeks bij onze partners
  • ‘Fujitsu’ PC’s en servers MET verlenging on-site garantie: +32 2 371 52 00
  • ‘Fujitsu’ PC’s en servers ZONDER verlenging garantie: +32 2 536 77 78
  • Controle van de Fujitsu garantie aan de hand van het serienummer op de Fujitsu-website
  • ‘Fujitsu’ LCD-schermen, amilo’s, projectors, . : +32 2 536 61 00
  • ‘Fujitsu’ algemene helpdesk: +32 2 536 61 00
  • ‘Brother’ printers binnen de waarborgperiode: +32 2 467 44 40
  • ‘Brother’ printers buiten de waarborgperiode of onder contract bij Gevacom: +32 9 348 78 38
  • Dell pc’s binnen waarborgperiode : +32 2 481 92 88

 

5. Software helpdesk

Ondersteuning bij problemen of vragen rond specifieke (domeingerelateerde) toepassingen

  • Financiën: Algemeen nummer: +32 9 389 05 50
    • Alfa (Algemene Facturatie): +32 9 389 05 51
    • Foxbeleid: +32 9 389 05 52
    • Foxboek +32 9 389 05 53
    • NGB: +32 9 389 05 54
    • NOB: +32 9 389 05 55
    • Cultus: +32 9 389 05 56
  • Sociale Zaken: Algemeen nummer: +32 9 389 05 40
    • Sierra
      • Dossierbeheer: +32 9 389 05 41
      • Financiële steunverlening: +32 9 389 05 42
      • Budgetbeheer: +32 9 389 05 43
      • Thuisdiensten: +32 9 389 05 44
      • Kinderopvang: +32 9 389 05 45
    • Winsoc/DossierAssistent
      • Dossierbeheer: +32 9 389 05 46
      • Financiële Steunverlening : +32 9 389 05 47
        • Leefloon, Steun, Equivalent Leefloon, Koppeling BBC
      • Budgetbeheer: +32 9 389 05 48
      • Thuisdiensten: +32 9 389 05 49
        • Prestaties, Uurroosters, Maaltijdrondes, Vesta, Koppeling BBC
      • Kinderopvang: +32 9 389 05 59
        • Onthaalouders en Crèches
  • Burgerzaken, belastingen, verkiezingen, DigidocPro+32 9 389 05 60
  • Leefomgeving (Milieu & Ruimtelijke Ordening | Begraafplaatsenbeheer): +32 9 389 05 65
    • Golf
    • Decreetsuite
    • Begraafplaatsenbeheer
  • Bestuur en Communicatie: Algemeen: +32 9 389 05 70
    • Echo: +32 9 389 05 71
    • Websites en digitaal loket: +32 9 389 05 72
      • Websites
      • Digitaal loket
    • WinSec: +32 9 389 05 73
  • Lonen & Wedden : Voor de gegevens van uw contactpersoon ‘Lonen & Wedden’ site Nazareth verwijzen wij u door naar Lima. Daar vindt u in het tabblad ‘Mijn Lima’ het telefoonnummer en e-mailadres van uw softwarebegeleider of payroll-consulent.