Samen met u bouwen we aan overheden van de toekomst. Dat betekent dat we op elk moment naar innovatieve oplossingen zoeken die ú helpen om uw bestuur efficiënt te organiseren. Hebt u wel ‘ns overwogen hoe u uw inningsproces kunt vereenvoudigen en hoe u het voor uw burgers makkelijker kunt maken om snel te betalen?

We helpen u graag en laten u dan ook weten dat u binnenkort gebruik kunt maken van innovatieve betaaloplossingen – volledig geïntegreerd met uw financiële toepassingen. We willen u als lokaal bestuur de keuze bieden om in zee te gaan met een partner die uw vertrouwen geniet, en ronden daarom op dit moment de samenwerkingsovereenkomsten af met 2 partijen met een bewezen track record. U kunt er voor kiezen om vanuit uw financiële toepassingen betaaloplossingen van POM óf van Twikey by Belfius te benutten.

Innovatieve betaalmogelijkheden voor uw burger

Zo kunt u binnenkort:

  • QR codes en betaalknoppen integreren in uw facturen en aanslagbiljetten,
  • digitaal verzenden en betaallinken via SMS aanbieden,
  • diverse betaalmethodes ondersteunen, bv. betaling via uw website, Bancontact, Payconiq, …
  • en veel meer!

Efficiënt innen van uw inkomsten

Uw winst?

  • U biedt uw burgers een eenvoudige betaalervaring.
  • Uw inningen gebeuren vlotter.
  • U moet minder aanmaningen uitsturen.

Aan de slag?

Kort na de zomer nodigen we u graag uit voor een infosessie rond de mogelijkheden die POM en Twikey by Belfius u bieden, geïntegreerd met onze financiële toepassingen Foxtrot, Mercurius en CScollect. Als u ondertussen al graag de mogelijkheden bespreekt, aarzel niet om contact op te nemen!

Ronny Gabriëls                
Business Development Manager
Cipal Schaubroeck
ronny.gabriels@cipalschaubroeck.be
+32 496 59 19 92

Over POM

POM is marktleider op vlak van gebruiksvriendelijke betaaloplossingen om de inning van facturen, belastingen, boetes en andere invorderingen vlotter en efficiënter te laten verlopen. De burger betaalt eenvoudiger en sneller dan ooit via een QR betaalcode of betaalknop. Een zorgeloze en veilige betaalervaring staat centraal in al onze oplossingen. Daarom staat POM voor Peace Of Mind.

Betaalgegevens overnemen is met POM verleden tijd. De QR code met een smartphone scannen of even doorklikken op de betaalknop volstaat om de betaling uit te voeren. Het betaalplatform van POM is gekoppeld aan alle gangbare lokale en internationale betaalmiddelen: Payconiq by Bancontact, Visa, Mastercard, Apple Pay, iDEAL, Cartes Bancaires, Klarna, SEPA Direct Debit, … Daarnaast is het ook mogelijk om via POM een betaling met één druk op de knop in te plannen op de vervaldag of om een mandaat te geven voor terugkerende betalingen. Betalen via POM voelt dus vertrouwd aan.

Bovendien zorgt POM mee voor de transitie van papier naar digitaal. Overheden kunnen namelijk een stevige boost geven aan het aantal documenten dat digitaal verzonden wordt via de GDPR proof opt-in mogelijkheid die is ingebouwd in de POM-betaalflow. Dit levert conversiepercentages op van 60% tot 90% van diegenen die via de QR code betalen!

De voordelen voor overheden zijn legio: minder opvolgingswerk, correcter betaald worden, een versnelde omslag naar digitaal, minder rappels en minder dossiers die naar een gerechtsdeurwaarder moeten … en natuurlijk een innovatieve uitstraling en service naar de burgers toe.

Het klantenbestand van POM telt in totaal meer dan 500 klanten in uiteenlopende sectoren in binnen- en buitenland: van energiebedrijven (Luminus, Engie …), overheden, ziekenhuizen, … tot accountancykantoren, scholen en sportclubs.

De QR betaalcode van POM vind je onder meer terug op de verkeersboetes van FOD Justitie. Ook Stad Antwerpen en tal van andere lokale besturen zijn klant bij POM. POM werkt verder ook samen met verschillende afvalintercommunales (MIWA, IVLA, … ) voor de digitale betaling van diftaraanrekeningen voor huisvuil. In de zorgsector kozen reeds 12 ziekenhuisgroepen in België voor POM (UZA, UZ Gent, UZ Brussel, Jessa Ziekenhuis, CU Saint-Luc, Groupe Jolimont …). POM helpt ook meer dan 250 scholen in gans Vlaanderen om schoolfacturen eenvoudiger te laten betalen.

Meer info: www.pom.be

Bekijk het filmpje met acteur Stefaan Degand om te zien hoe eenvoudig het is om via POM te betalen: www.pom.be/stefaan

Over Twikey by Belfius

Belfius en Twikey hebben sedert 2013 een sterk partnership voor de publieke sector. Samen met Belfius biedt Twikey slimme en innovatieve oplossingen voor steden en gemeenten om het betaalproces van hun inwoners op een kostenefficiënte, tijdbesparende manier beter in te richten en op te volgen.

Twikey is marktleider in Europa voor domiciliëringen en Belfius is reeds jarenlang partner voor steden en gemeenten voor hun dagelijks bankieren en betalingsverkeer. De combinatie van beide oplossingen in 1 biedt steden en gemeenten betaalmethodes aan zoals Bancontact, Payconiq, Maestro, Visa, Mastercard, iDeal, Pom en Sepa domiciliëringen met 1 intelligente betaalknop en/of QR code. Daarnaast biedt Belfius ook nog complementaire betaaloplossingen aan zoals terminals voor de loketten. Alle betalingsinformatie wordt door Twikey by Belfius geconsolideerd zodat ook het afpunten in de boekhouding via de bestaande processen (CODA, BelfiusWeb, scharnierrekeningen) kan verlopen, ongeacht de betaalmethode of aflevermethode (papier met QR code, e-mail, portaal). Daarnaast worden alle facturen en domiciliëringen opgevolgd met geautomatiseerde herinneringen waarbij een mix van mail, sms, aangetekend mailen en brieven wordt gebruikt.

Twikey by Belfius heeft reeds meer dan 2 miljoen gebruikers. Meer dan 700 klanten in België, Nederland en Duitsland gebruiken Twikey by Belfius. In de publieke sector wordt de oplossing reeds gebruikt door 10-tallen openbare besturen voor alle types van betalingen van inwoners, zoals kinderopvang, speelpleinwerking, verhuur van materiaal, afvalverwerking, gemeentelijke ontvangsten, scholen, rusthuizen, maaltijdbezorging, … Verder is Twikey ook compatibel met Reinaert en iSchool.

Gemiddeld worden via Twikey 97% van de facturen binnen de 2 dagen betaald en is er voor toepassingen zoals kinderopvang een spontane migratie naar 75% domiciliëringen, wat de snelle uitbetalingen en geautomatiseerde verwerking bevordert.

Meer info:

https://www.twikey.com/be/partner/cipal-schaubroeck.html

.