Als beleidsmaker wilt u problemen oplossen die uw burgers in hun dagelijkse leven raken. Een duurzaam beleid mét impact zorgt onder andere voor een leefbare omgeving en een verbeterde verkeersveiligheid in uw stad of gemeente.

Hoe kan dit worden gerealiseerd? Met een doeltreffende handhaving!

 

 

Veilig verkeer en leefbare mobiliteit, met de totaaloplossing van Cipal Schaubroeck & Smartville

Maar hoe zorgt u er als beleidsmaker voor dat handhaving:

    • bijdraagt aan een duurzaam beleid en de verwezenlijking van beleidsdoelstellingen in uw stad of gemeente?
    • effectief en met impact wordt ingezet?
    • future-proof is?
    • kostenefficiënt wordt aangekocht en geïmplementeerd?
    • als investering snel wordt terugverdiend?
    • door uw burgers positief ervaren wordt?

Door het juist inzetten van handhaving in uw stad of gemeente behaalt u succes!

Cipal Schaubroeck levert een digitale totaaloplossing voor de vaststelling en vlotte verwerking voor alles wat betreft GAS-sancties (123-4-5), retributies, vergunningen en belastingen. Dankzij het raamcontract van Smartville, kan u snel aan de slag zonder het lange aanbestedingsproces.

10 basisrichtlijnen om handhaving op een efficiënte manier op te zetten

1. Kies voor kennis en ervaring met lokale overheden

  • Cipal Schaubroeck is al meer dan 30 jaar actief op het vlak van de automatisering van overheden
  • Strategische partner bij uitstek voor besturen en organisaties die efficiënter en klantgerichter willen handelen

2. Opteer voor een ruim aanbod van handhavingsoplossingen

  • Ruim aanbod aan handhavingsoplossingen, in samenwerking met verschillende partners
  • Cipal Schaubroeck bundelt de kennis en expertise voor implementatie van de beste handhavingsoplossing(en) in uw stad of gemeente

3. Ga voor een volledige ontzorging van A tot Z

  • Optie om oplossing handhaving niet alleen individueel maar ook geïntegreerd (end-2-end) af te nemen voor:
      • GAS 5 (Snelheid zone 30/50)
      • GAS 4 (Bescherming t.a.v. sluipverkeer, vrachtverkeer, autoluwe zone)
      • GAS 4 (Parkeren)
      • GAS 123 (Sluikstorten)
  • Cipal Schaubroeck beschikbaar als partner om uw stad, gemeente of politiezone volledig te ontzorgen van A tot Z!

4. Werk met een totaaloplossing: ANPR camera’s

  • Meest performant
      • Keuze uit de meest performante ANPR camera’s op de markt 
      • Resultaten uit studie van stad Antwerpen:
            • ANPR cameratype dat Cipal Schaubroeck aanbiedt presteert beste in alle omstandigheden 
  • Toekomstgericht 
      • Gehomologeerd om vaststellingen te doen voor GAS 4 en GAS 5 
      • Integratie met het ANPR Management System van Fedpol
        (verplicht in kader van GAS 5)
         
      • Geïntegreerde overzichtscamera 
      • Voertuigclassificatie tot 10+ klassen 
      • Merk- en modelherkenning 
      • Voertuigkleur 
      • Objectdetectie (personen, fietsers, ADR, etc.)
      • Ethernet, 5G, GPS, WiFi, Bluetooth ,… 
      •  
    • Ontzorging i.k.v. infrastructuurwerken 
        • Voorziening van de nodige infrastructuur en technieken bij plaatsing camera (paal, voetpadkast, communicatielijnen, etc.) 
    • Integreerbaarheid 
        • Verschillende cameratypes integreerbaar, afhankelijk van de noden in je stad of gemeente

    5. Verhoog efficiëntie via integratie met lokale politiezones

    • Wettelijke en efficiënte verwerking van GAS 5 boetes mogelijk door integratie met de AutoTicket toepassing, gelinkt aan ISLP, van lokale politiezones
    • Controle van GAS 5 boetes op “andere inbreuken”

    6. Via een automatisch handhavingsplatform werkt u sneller

    • Integratie met een geautomatiseerd handhavingsplatform waar de sanctionerend ambtenaar vlot met 4 klikken 10.000 GAS boetes (123 – 4 – 5) en retributies kan verwerken.
    • Verschillende integraties mogelijk: automatische externe brievenverzending via Bpost (speos), digitale handtekening, centraal debiteurenbeheer en/of boekhoudtoepassing, etc.

    7. Een gebruiksvriendelijk mobiliteitsvergunningenplatform is cruciaal

    • Integratie met eenvoudig en gebruiksvriendelijk digitaal burgerloket voor de
      aanvraag en het beheer van mobiliteitsvergunningen
        • Bewonerskaarten
        • Parkeervouchers
        • Doorgangsvergunningen (het weren van sluipverkeer)

    8. Centraal debiteurenbeheer en/of een boekhoudingstoepassing kan veel tijd besparen

    • Doeltreffende financiële opvolging door integratie met centraal debiteurenbeheer en/of boekhoudtoepassing

    9. Overweeg een open dataplatform

    • Integratie met open dataplatform voor verzameling en analyse van data om nieuwe inzichten te verwerven
    • Ter ondersteuning van beleid bij het nemen van beslissingen

    10. Eenvoudig aankopen en snel van start gaan

    • Door toetreding tot het Smartville raamcontract gaat u zonder aanbestedingsprocedure snel en eenvoudig van start!

    Vragen, opmerkingen of graag meer informatie?

     Graag meer weten over Handhaving of hoe Cipal Schaubroeck u hiermee kan ondersteunen?

    Neem dan snel contact op via een mailtje naar marnix.vrancken@cipalschaubroeck.be of bel naar het het telefoonnummer +32 474 66 85 81 om de situatie van uw stad, gemeente of lokale politiezone te bespreken.