Vanaf 1 januari 2018 heeft iedere onderneming (zelfstandige, vennootschap) de mogelijkheid om alle belastingdocumenten (aangifteformulier, aanslagbiljet, herinnering, …) digitaal te krijgen. Het enige wat de onderneming moet doen, is aanmelden en registeren vóór 31 december 2017 op het online belastingportaal provincie Antwerpen.

Cipal Schaubroeck leverde het centraal invorderingsplatform CScollect en het daarmee geïnitegreerde portaal, waardoor voortaan alles digitaal kan verlopen.

Eerder dit jaar kondigde de provincie een identiek initiatief aan voor de inning van de provinciale belasting die de inwoners van de provincie moeten betalen.

CScollect is het resultaat van jarenlange ervaring in het ontwikkelen van oplossingen voor het innen van belastingen voor diverse overheidsniveaus (Vlaamse overheid, provincies, steden en gemeenten).

Voor burgers en bedrijven voorziet CScollect in een portaal waar men online een overzicht krijgt van zijn vorderingen, simulaties kan doen, elektronisch betalingen kan uitvoeren, elektronisch bezwaar kan indienen en informatie kan opvragen.

Meer info over CScollect bij: ellen.broekmans@cipalschaubroeck.be